آبیاری قطره ای

در زمان های قدیم آبیاری درختان و باغات و مزارع به از روش سنتی آبیاری استفاده می کردند. اما این روز ها به خاطر تغییرات اقلیم آب و هوا و عدم بازرش باران و برف و خشکسالی های پی در پی. این روش آبیاری سنتی دیگر جواب گوی نیازهای کشاورزای نیست. بهترین روش برای استفاده بهینه و نوین آبیاری. از منابع آبی کشور و هدر نرفتن منابع زیر زمینی آب، آبیاری نوین و بهینه آبیاری قطره ای هست. این روش بهترین و نوین ترین آبیاری در صنعت کشاورزی بشمار می رود. که امروز کشاورزان بسیار زیادی برای صرفه جوی در هزینه و وقت از آبیاری قطره ای استفاده می کنند.

مزیت آبیاری قطره ای

در آبیاری قطره‌ای. آب با فشار کم از روزنه یا سوراخ لوله های که کار گذاشته شده. در کنار درختان بصورت قطره ای در پای درختان میریزد. این نوع آبیاری را آبیاری موضعی می گویند. شبکه‌ای لوله ای که آب را در کل باغ کار گذاشته شده که قطره‌چکان. و با فشار کم در پای درخت چکیده می‌شود. از مزیت های آبیاری قطره ای. رسیدن آب به سراسر درختانی که در پستی و بلندی باغ قرار دارند.

تاریخچه آبیاری قطره ای


آبیاری قطره ای. در دهه ۵۰ ترویج شد و سطوح بزرگی با این روش آبیاری می شود ولی مزایا و معایب این روش به مرور زمان مشخص شد.

مهمترین تفاوت آبیاری قطره‌ای. با سایر روش‌های آبیاری در این است. که بین تبخیر و تعرق و مقدار آبی که باید به زمین داده می شود. در یک دوره زمانی محدود ۲۴ الی ۷۲ ساعت توازن برقرار می‌شود. این امر باعث می‌شود با توجه به محدود بودن میزان آب در دسترس، بیشترین بهره‌وری از آب انجام پذیرد.

سیستم‌های آبیاری قطره‌ای ثابت هست که، خودکار کردن بسیاری از آن‌ها آسان است. این سیستم‌ها برای باغداران آبیاری که قصد اختلاط کود و آب را درون سیستم آبیاری دارند، مناسب هستند.

پیشنهاد ما به شما

در صورت تمایل به راهنمایی و مشاوره و مشورت در مورد شیوه های نوین آبیاری. گروه نهالستان نوین نهال. با مدیریت مهندس آرش شافع .آماده همکاری و مشاوره 24 ساعته در ضمینه خرید نهال آبیاری و کاشت نهال و موارد مربوط به نهالستان با شما عزیزان می باشد

با ما تماس بگیرید

آرش شافع